dinsdag 29 september 2020

Waterglas gebruiken

Door klanten beoordeeld met een 1. Waterglas of Kiesol kopen voor de laagste prijs? Gratis verzending vanaf euro. Groot assortiment waterglazen.


U kunt waterglas zeker gebruiken op een gemetselde lekkende regenbak waterdicht te maken. Dit wordt vaak toegepast bij het metselen of storten van kelders of vloeren.

U kunt hiervoor waterglas gebruiken , maar wij raden dit altijd af omdat het ten eerste niet overschilderbaar is (misschien wilt u dit nu niet, maar wie weet ooit). En ten tweede omdat het gelig uit kan slaan. Wij raden mensen meestal aan om de muur te impregneren zodat er geen vocht in kan trekken.


Ik wil waterglas gebruiken om heel oud (ijzertijd) en fragiel stuk hout te kunnen conserveren als onderdeel van een kunstinstallatie. Nu is het waterglas dat ik heb een beetje stroperig als yoghurt en ik ben bang dat het delen van het hout beschadigd. Kan ik het ergens mee verdunnen? Of Kun je waterglas op een of andere manier spuiten? Weet iemand of ze het bij de Praxis hebben?


Ik heb de hele omgeving hier afgezocht naar waterglas.

Nu kreeg ik van iemand een pot gevelimpregneer. Heeft iemand hier ervaring mee? Hallo dhz, ik heb wel eens iets gelezen over waterglas er doorheen doen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat het fijne glasparel is.


Kan een reflecterende functie hebben. Natriumsilicaat, natriummetasilicaat of waterglas is een oplosbaar natriumzout van kiezelzuur, met als brutoformule Na SiO (in watervrije toestand). Het komt voor als een kleurloze tot witte, hygroscopische vaste stof in diverse vormen, die redelijk goed oplosbaar is in water. De benodigde glazen staan rechts boven de borden. Het aantal moet gelijk zijn aan de verschillende te serveren dranken.


De volgorde is: het eerst te gebruiken glas staat het meest rechts, het laatst te gebruiken glas meest links. Weer links van dit rijtje staat een eventueel waterglas. Je kan het aanbrengen met een kwast of roller.


Bij nieuw werk mengen door beton of specie en er ontstaat een waterdicht eindproduct. Men kan het ook gebruiken om (aardewerk) bloemvazen van steen die lekken dicht te maken. Je doet dus aan symptoombestrijding wat hopelijk goed uitpakt.


Zelf heb ik waterglas eens in huis gehaald om te proberen er water voor de modelbaan van te maken. Dat mislukte, het spul is niet stabiel. Wel kan het op vochtige muren gesmeerd worden, die er dan meer waterdicht van worden.


Ik zal het nu verdund gaan gebruiken en dan ermee spuiten.

Is dit het juiste spul om te gebruiken ? Speksteenpoeder vind ik alleen bij bakwinkels om te gebruiken bij het maken van marsepein. Daarvoor wordt het op bestaande vloeren, muren of betonwanden aangebracht met een kwast of roller. Het is verkrijgbaar bij een goede drogisterij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts