donderdag 31 mei 2018

Bufferkwast

Een make-upkwast om vloeibare en crème foundation en BB-crème aan te brengen en om mee te blenden en contouren. Gemaakt van synthetisch haar. Ikzelf ben nog altijd fan van het roze eitje (Beautyblender en andere look-a-likes) maar natuurlijk blijf ik ook nieuwsgierig naar andere tools. Met behulp van een buffertool dep je het product op je gezicht, zonder het effect van een cake laag te creëren. Altijd fijn om een back-up bufferkwast te hebben, dus ik besloot op zoek te gaan naar een e-Bay variant.


Deze “everyday minerals” kwast belandde in mijn mandje en na week in mijn brievenbus.

De kwast ziet er prima uit. Ik vind houten kwasten sowieso mooi. Deze e-Bay bufferkwast is echt super compact. De haartjes staan héél dicht op elkaar en je krijgt met een bufferkwast een heel mooi porseleinen effect als je hiermee je foundation aanbrengt. Een bufferkwast is een ronde kwast die een platte bovenkant heeft.


Hij geeft een vrij goede dekking en je hebt ook wat meer foundation nodig dan wanneer je je vingers gebruikt. Het komt erop neer dat je deze bufferkwast het beste kunt gebruiken in combinatie met vloeibare of creamy foundation, omdat je hiermee de beste dekking en het mooiste resultaat krijgt. Daarnaast werkt deze Kabuki Bufferkwast snel en eenvoudig en je kun je creamy, vloeibare of minerale make-up mooi uitwerken en blenden.

Om poeder mee aan te brengen zijn er ook nog kabuki kwasten, die je hierboven ziet. Zelf ben ik niet in het bezit van een kabuki kwast, vandaar dat ik geen eigen foto. Sommige fountdation droogt snel op. Je kan foundation natuurlijk met je vingertoppen blenden, maar als je niet snel genoeg te werk gaat, zorgt dit voor een streperige finish op je gezicht.


Met een foundation kwast kun je sneller blenden. Voor vloeibare foundation is een bufferkwast heel handig. De hals vormt de overgang tussen het gezicht en het lichaam.


Een simpele truc om die overgang zo natuurlijk mogelijk te laten lijken (air brush effect) is om na het opbrengen van het product op de hals dit na te behandelen met een bufferkwast. Alleen doordat ze niet zo groot zijn doe je er wat langer over dan met een grote poederkwast maar ze functioneren naar behoren in ieder geval. De kleine bufferkwast heb ik gebruikt om mee te contouren, dat heb ik nog nooit eerder met zo’n type kwast gedaan maar ook dat ging eigenlijk best goed en de contourpoeder was keurig geblend. Ik breng de foundation aan met een bufferkwast , en gebruik hierbij één pompje foundation. De foundation laat zich makkelijk verdelen en geeft niet snel af op kleding.


Eén pompje foundation vind ik dus voldoende – zo krijg je geen plamuurlaag, maar heb je toch voldoende dekking. Ik houd van de zoeva bufferkwast , maar volgens mij die zij produceren minder goed geworden. Ik heb nu mijn 2e bufferkwast daar gekocht, maar ookal zorg ik er goed voor komen na ongeveer een half jaar alle haren los te zitten bij mij. Heel jammer, ik ga nu maar een keer een sigma flat top bestellen. Hopelijk blijft deze wel goed.


Goed om te zien dat etos wel een bufferkwast in hun assortiment heeft.

Zelf hou ik toch van wat meer chique uitziende kwasten, het liefst met een chrome of zilveren rand. Maar over smaakt valt te twisten natuurlijk. Mocht je wat goedkopere kwasten nodig hebben om wat voor reden dan ook, dan bieden deze van etos zeker een uitkomst! De sponsjes trekken mij enorm, maar ik denk dat als ik er uiteindelijk eentje ga kopen, het toch de originele beauty blender wordt. Op dit moment zweer ik nog bij mijn bufferkwast van Zoeva.


Wel leuk dat veel merken het proberen, maar jammer dat ze vaak de plank mis slaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts