dinsdag 28 juni 2016

Gordijnen uitwassen

Bestel eenvoudig je gordijnen online bij dé gordijnen website van Nederland! Voordelig en snel in huis! Kant en klare vtwonen gordijnen. Bekijk het gehele assortiment gordijnen. Of bezoek één van onze winkels.


Vraag uw Gratis Kleurstalen aan.

De gratis kleurstalen zijn met 1-werkdagen bij u thuis! Ga naar Leen Bakker of bestel eenvoudig online! Altijd de beste en leukste woonaanbiedingen van dit moment. Extra tips om de kwaliteit van jouw gordijnen te behouden 1. Om ervoor te zorgen dat gordijnen de juiste plooi vinden, is het belangrijk om ze eerst goed uit te laten hangen na het schoonmaken.


Dit heeft vaak even tijd nodig en het is hierbij belangrijk dat de gordijnen niet gaan schuren langs muren, plafonds of vensterbanken. Gebruik voor uw gordijnen vooral geen steradent. Ik heb er gebruikt en er kwam zoveel schuim dat ik daarna nog keer op spoelen heb gedrukt voordat ik het schuim een beetje wegkreeg.

Dan maar liever iets minder wit maar ik doe dit in iede rgeval nooit meer. De overige gordijnen en vitrages kun je thuis wassen. Vouw per gordijn of vitrage de bovenrand met haken bij. Stap 1: gordijnen wassen – eerst uitkloppen. Helaas is het wel nodig, want gordijnen zijn vaak een bron van stof.


Kijk dus altijd goed of je gordijnen geschikt zijn om te wassen. Was het gordijn in een warm sopje van graden met fijn wasmiddel en spoel het daarna met schoon water uit. Plooi daarna het gordijn weer tot een pakket en druk dan het water eruit. Hang de gordijnen vochtig terug en laat ze in opgetrokken toestand drogen. Reinigingsinstructies van gordijnen en inbetweens.


Als je je gordijnen wilt wassen, adviseren wij om deze chemisch te reinigen via de stomerij. Het resultaat is dan beter. Besluit je toch om het zelf te doen?


Houd er dan rekening mee dat bijna alle ( gordijn )stoffen kunnen krimpen. Dit kun je beperken door altijd de juiste procedure te volgen. Kortom ook je gordijnen hebben af en toe een onderhoudsbeurt nodig. En nee, dat is niet alleen maar even in de wasmachine en klaar.


Je kunt nog veel meer doen om je gordijnen weer echt als nieuw te maken.

Misschien staan je gordijnen niet direct hoog op je prioriteitenlijst, maar je zult verrast zijn over hoeveel beter je woonkamer eruit ziet. Heeft iemand een idee hoe ik zo veilig mogelijk mijn gordijnen uit kan wassen? Het zogehete in betweens, en ze hebben kunststof haakjes die vastgenaaid zijn.


Ik wil ze deze week gaan uitwassen en het 1e gedeelte heb ik al afgehaald. Dat is niet erg, want het is ook niet verstandig om ze heel vaak te wassen. Maar als je het dan doet, is het slim om het op déze manier te doen.


Het advies: was ze zo min mogelijk. Dan blijven ze echt het mooist. Het klinkt tegennatuurlijk, maar was gordijnen alleen als het echt moet. Zo blijven ze het langst mooi. Heb je het idee dat ze erg stoffig zijn, dan is buiten uitkloppen vaak al genoeg.


Transformeer je Huis met onze grote selectie aan accessoires. Koop nu en verfraaien van uw huis! Ruim assortiment online bestellen! Alle maten en kleuren vind je eenvoudig en snel op beslist. Schone gordijnen en vitrages in huis zien er vaak veel netter uit na een opfris-wasbeurt.


Het wassen van vitrages en gordijnen kan een grote klus zijn, daarbij moet je voorzichtig zijn met het wassen van (dure) vitrages en gordijnen. Ik heb geel stuifmeel van een plant aan mijn (witte) gordijn. Een paar jaar geleden heb ik een keer mijn gordijnen gewassen zonder haakjes (betekende dus opnieuw plooien wat een hels karwei was en wat ik niet meer wil doen). Nu wil ik dus gordijn wassen maar met haakjes (ze zijn van plastic). Gordijnen wassen Gordijnen wassen e. Ik wil mijn overgordijnen eens wassen, ze zijn wat vies geworden door de honden.


Ik heb mijn gordijnen een maand geleden nog moeten wassen nadat mijn vogel met een bebloede poot erin had gehangen. Ik heb roomwitte gordijnen , dus het was echt een bloedbad! Maarrrr, het is er uitgegaan! Gewoon op graden wolwas doen en dan kan er niets mis gaan.


Centrifugeren kan wel, maar dan moet je wel goed op het aantal toeren letten. Met een hond die altijd flinke kwijlebabbels in het rond laat vliegen, en ook een keer in de hoek bij de voordeur gekotst heeft, zijn de gordijnen wel iets meer dan stoffig. De garagedeur is trouwens net zo groot als de voordeur, dat had ik niet helemaal duidelijk neergezet, het is de deur naar de garage. Meestal is het materiaal wat stijf, dus in een wasmachine is niet zon goed idee.


Was je gordijnen met wat dennenbadschuim. In de dennenaaldjes zit een optisch witmiddel, de glasgordijnen worden weer spierwit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts